[:de]
Nach Saarbrücken, Innsbruck, Paris und Bayreuth war 2017 Wien der Austragungsort des French Austrian German Workshop on Consumer Behavior. In drei Tagen wurden in der „Sky Lounge“ des Betriebswirtschaftszentrums der Universität Wien zum Thema „The Challenges of Culture“ neueste Erkenntnisse der Konsumentenverhaltensforschung präsentiert. Auch der Fachbereich Marketing & Relationship Management des betriebswirtschaftlichen Studiengangs an der FH Salzburg war mit einem Vortrag von Dr. Robert Zniva zum Thema „Ältere Konsumenten im Lebensmittelhandel“ vertreten. Neben der regen Diskussion während der Vorträge über den „Dächern von Wien“, konnte auch in einer abendlichen Führung durch den Tiergarten Schönbrunn oder während des Abendessens im Augustinerkeller der Albertina der wissenschaftliche Diskurs mit namhaften Kollegen aus dem deutschen und französischen Bereich vertieft werden. Ein wirklich gelungenes Event!
Impressionen vom Event:
[:en]
Following previous events in Saarbrücken, Innsbruck, Paris and Bayreuth, the 2017 French Austrian German Workshop on Consumer Behaviour took place in Vienna. The latest insights from consumer behaviour research on the topic of “The Challenges of Culture” were presented at the “Sky Lounge” of the Business Administration Centre at University of Vienna. The Department for Marketing & Relationship Management of the Business Administration degree program at Salzburg University of Applied Sciences was represented in the form of a lecture given by Dr. Robert Zniva on the topic of “Older Consumers in the Food Trade”. In addition to the lively discussion during the lectures overlooking the “roofs of Vienna”, a guided evening tour of Schönbrunn Animal Park and an evening meal in the Albertina Augustinerkeller offered ample opportunity to deepen the discourse with reputable colleagues from the German and French fields. A most successful event!
Impressions from the event:
[:]