Noch keine Kommentare

Was macht Arno Kinzinger zur EM 2016 mit Finnen und Chinesen in Berlin?

[:de]13510931_1199777623386816_3993261169237650812_n

Arno Kinzinger besuchte im Juni den 4 tätigen Intensivkurs „ Experimental Research in Marketing & Management “. Die von dem Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft (VHB) organisierte Weiterbildung fand an der Freien Universität Berlin statt und wurde von Prof. Sascha Raithel sowie Prof. Xueming Luo abgehalten.

12 Teilnehmer aus 4 Ländern intensivierten in den vier Tagen ihre Kenntnisse in der Erhebung, Durchführung sowie Auswertung und Präsentation von experimentellen Studien im Bereich Marketing & Management.

Neben fachlichem Input der Professoren durften alle Teilnehmer auch ausgewählte Papers präsentieren und verteidigen. Arno Kinzinger präsentierte Studien zum Thema „Self Signaling and Prosocial Behavior“ sowie eigene Ideen im Bereich „Analysing the impact of aesthetic web-design using eye-tracking technology“. Die anschließenden Diskussionsrunden sowie ein kurzes Einzeltraining mit einem der erfolgreichsten Autoren in A+ Journals weltweit, Xueming Luo, waren dabei besonders bereichernd.

Interessierte finden hier detaillierte Informationen zum Kurs „ Experimental Research in Marketing & Management “.[:en]13510931_1199777623386816_3993261169237650812_n

Arno Kinzinger took part in the 4-day intensive course “Experimental Research in Marketing & Management” held in June. The further education event organized by the German Academic Association for Business Research (VHB) took place at the Free University of Berlin and was delivered by Prof. Sascha Raithel and Prof. Xueming Luo.

During the four days, twelve participants from four countries deepened their knowledge of designing, implementing, evaluating and presenting experimental studies in the field of Marketing & Management.

All participants were able to present and defend selected papers alongside the expert input from the professors. Arno Kinzinger presented studies on the topic of “Self-Signaling and Prosocial Behavior” as well as his own ideas in the field of “Analysing the impact of aesthetic web-design using eye-tracking technology”. The subsequent discussions and a brief one-on-one training session with one of the most successful authors in A+ Journals worldwide, Xueming Luo, were especially beneficial.

Follow this link to view further information on the course “ Experimental Research in Marketing & Management “.

 [:]

Kommentarfunktion ist geschlossen.